GROOT GEBAAR VOOR LOBSTAR

Het Talent Ironman-dreamteam zwom, fietste en liep ruim € 5.500 bij elkaar. “Wij vochten maar 12 uur en 4 minuten, de kinderen met kanker en hun ouders vele malen langer en zwaarder”, waren de pakkende woorden van Marc Huijnen, zelf deelnemer en daarnaast mede-oprichter van Talent, tijdens de uitreiking van de cheque aan Lobstar-voorzitter Hans Erkens.

In zijn dankwoord haalde Hans Erkens aan dat kanker nog steeds te veel mensen om ons heen treft. “Een op de drie Nederlanders krijgt ermee te maken. En ze weten hoe alles om je heen sneuvelt als deze verschrikkelijke ziekte in je leven komt. Kika investeert in onderzoek, Lobstar in belevenissen. Wij dompelen kinderen met kanker en hun ouders onder in Limburgse gastvrijheid. Met een vakantie die verbindt voor het leven, op het moment dat het hun uitkomt. Vanuit heel Nederland mochten wij al heel wat gezinnen in Rolduc (Kerkrade) ontvangen om hun van A tot Z het juiste vakantiegevoel te geven. Een initiatief dat gewaardeerd wordt met een 9,1 tot 9,4. Maar dat kunnen wij niet realiseren zonder steun van mensen om ons heen. Zoals Hans, Marc en Jos, die de Ironman Maastricht koppelde aan een goed doel. In dit geval Lobstar. Het voelt voor ons als goud, dat motiveert om onze missie voort te zetten.

Concreet: midweeks en weekendarrangementen in Valkenburg.” Deze memorabele uitreiking bij Talentino Mestreech kreeg nog een toetje, toen Marcel Jöris namens Kiwanis Meerssen bovenop de cheque van het Ironman team een bedrag van € 2.500 mocht toezeggen. Een groot gebaar voor Lobstar.